Noen timer bestemortid idag. Pia kunne ikke være i barnehagen idag siden hun var forkjølet og hadde litt feber. Mammaen var hjemme med henne og trengte litt avlasting.
For første gang hørte jeg henne kalle meg beste. Enda sier hun ikke hele setninger, men hun sa altså:” Beste ha vann ?” til meg idag. Liksomvann fra lekekjøkkenet.
Idag har det vært en del rydding. Langbordet er fjernet og oppvaskmaskinen jobber enda med kopper og kar. Det er utrolig hvor mange glass som brukes under slike fester.
Jeg fikk mange flotte gaver. 2 blomsteroppsatser kan dere se nedenfor.
Ovnen fungerte slik den skal og det ble veldig varmt etterhvert. Hvor varmt vet vi ikke siden gradestokken ikke viste mer enn 30 grader. Den må nok erstattes med en ny. Siste gang jeg husker at badstua ble brukt var i desember 1998. Jeg hadde 20 turndamer på besøk og de var invitert med antrekk slåbrokk. Vi startet med badstue og så ble det ost og vin på oss.
Jeg fikk 20 røde roser. En fra hver av dem. De hadde også laget en personlig sang til meg i tillegg til et sølvsmykke.
Ikke rart at termometeret ikke er i brukbar stand.
Jeg husker videre at strømprisen gikk i taket og at det ble veldig dyrt å bruke badstua.
Da barne flyttet ut fikk vi endret sokkeletasjen slik at det ble mulig å leie ut til studenter. Inngangen til badstua ble da flyttet og rommet har siden vært brukt som lagringsrom.
Nå som vi kunne flytte ting inn i den nybygde utebua bygde min kjære opp benkene.
Og i går kveld tok vi den altså i bruk.
Jeg sov veldig godt og lenge i natt/formiddag. Og tror turen i badstua har skylda.
Pia har fått smaken på pepperkaker. Mere er et ord hun lenge har benyttet seg av.
I dag lærte hun ordet pepperkake.
Det er alltid full fart når hun er på besøk.
Mye trim for meg. Jeg har lest at det å ha barnebarn forlenger livet med 10 år. Og jeg skjønner hvorfor.
Nå er fotballkampen mellom Glimt og KFUM over. Jeg er både svett og skjelven. Heldigvis vant de også denne kampen. Jeg lurer på hvor mange år jeg forlenger livet med ved å se Glimt spille slike nervepirrende kamper?