Regnbue ved hytta

Akkurat nå er det nesten blå himmel, men det er meldt regn denne helga.

Det følger med mye knott og mygg når det regner.

Heldigvis finnes det måter å holde dem fra livet.

Inne i veksthuset trives både salat og reddik.

Reddiken smaker veldig godt. Jeg blir nok å spise mye i løpet av helga.

Bilder tatt 7.juni

Jeg satt litt ovenfor hytta og beundret utsikten.

Jeg tok noen bilder jeg vil vise dere.

Kråka som tror den er en sjøfugl.

Etter fisketuren idag fikk måser og altså ei kråke som tror den er en sjøfugl mat.

Ettersom vi fikk ganske mye både sei og torsk kunne fuglene nyte måltidet.

Selv hadde vi kokt småsei idag. I morgen blir det lettsaltet torsk.

Vi la også et måltid med seifileter i fryseren.

61 album på min retro IPAD

Her jeg sitter på hyttekontoret hører jeg på musikk og spiller dataspill.

Det regner mye ute og derfor er det best å være inne idag.

Jeg overtok eldste sønn sin ipod da han kjøpte en nyere variant.

Jeg la inn hele 61 albumer fra cd- plater via min gamle datamaskin.

Mest klassisk musikk, men også flere andre sjangre.

Jeg setter ipoden på tilfeldig utvalg av alle melodiene.

Og koser meg med uskyldig lek på dataen.

 

Stekt sei med tilbehør.

Litt småregn idag, men hva gjør vel det.

Jeg har fått ryddet I boden på hytta og også vært tilskuer til at min kjære skaffet oss sei.

Både måsen og vi fikk oss et nydelig måltid.

Utrolig godt med nytrukket sei.

Jeg tok noen bilder ute på havet.

Artig med gratispassasjeren på taket til min brors båt. Den rikket seg ikke før min bror kom ut og begynte å fiske.

Vi har ekkolodd i båten som skal hjelpe oss å finne beste fiskeplassen. Litt vanskelig å holde seg akkurat der vi finner fisk når det er bølger og sterk strøm.

Heldigvis fikk vi nok til dagens måltid.

Nyovnen er tatt i bruk.

Min svigerdatter startet med å steke hvitløksbaguetter. De ble akkurat passe stekt og smakte veldig godt.

Det ble veldig fort varmt i hele hytta når vi endelig kunne bruke ovnen.

Mye arbeide måtte til før dette kunne skje.

Heldigvis kunne min bror bruke gravemaskinen til å flytte ovnen fra båten og et stykke inn på land. Resten av veien og inn på kjøkkenet måtte 4 stykk bruke håndmakt.

Yngste sønn måtte så lage hull i pipa. Det ble veldig støvete etterhvert selv om det ble hengt opp plastpresenninger fra tak til gulv.

Heldigvis gikk det greitt og resultatet ble outstanding.

Påskeliljene har overlevd utendørs.

Vi er nå på hytta igjen.

Været er ikke så verst. Vedovnen må fremdeles brukes.

En ny vedovn til kjøkkenet er nå kommet hit til flåten.

Min bror, yngste sønn og min kjære har klart å løfte delene til ovnen fra bilhengeren til båten.

Her ved hyttene skal gravemaskinen tas i bruk for å få den fra båten til hytta.

Det skal tas nytt hull i pipa. Dette er ikke en enkel jobb. Pipa er laget for ca 100 år siden. Altså ikke av lecastein.

I tillegg jobbes det med trappehullet.

Ikke akkurat frihelg for arbeidsfolka.

Sitter i tyttebærland med nettforbindelse.

Jeg har ryddet småtrær som skygger for tyttebærlyng. Naturen tar veldig fort over dersom jeg ikke rydder.

Det er nydelig og ganske varmt vær idag.

Blåbæra er allerede kommet langt når det gjelder blomstring. Noen få humler har jeg sett og det er et yrende fugleliv her i Reinvik.

Glemt er vinter og snø selv om det bare er 9.mai.

Kanskje blir dette en stor dag for Glimtfans. Kanskje blir det cupseier.