Spiselige planter.

Rabarbra er jo ingen vill plante, men det føles sånn. Den kommer opp år etter år uten særlig stell. Nå er tiden for å bruke den til suppe, syltetøy eller grøt.

Jeg husker hvor flink svigermor var til å lage godt syltetøy.

Jeg har de siste årene kun laget rabarbrasuppe.

Nedenfor et bilde av syregress som smaker veldig godt når plantene er unge. Jeg liker å spise litt nå tidlig på sommeren rett fra marka.

Med på bildet er også karve som ble brukt mye til te i gamle dager.

Jeg vet at det finnes mange vilde planter som kan spises eller brukes til annet, men jeg er ikke veldig flink på dette området.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg