Snart kommer gjestene.

17 gjester kommer om ikke lenge.

Kokken i huset tror han har kontroll.

Lutefisk, bacon, ertestuing og potet til 17 stykker. Og alt skal være ferdig samtidig.

Nå har han hatt god trening i løpet av alle årene vi har arrangert lutfiskaften.

Vår kjære nabo har ordnet med lutefisken. Det har han gjort hvert år siden i 1994.

Jeg gleder meg masse til maten skal spises og gruer meg litt til å rydde etter måltidet. Heldigvis får jeg alltid hjelp av naboen.

Min kjære serverer da kaffe med avec.

Glassene står klar på kjøkkenøya. Kun glassene til aquavit står på langbordet.

Nå er det tid for å pynte seg.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg