Sissel Solbjørg Bjugn.

På bildet ser dere Sissel Bjugn. Hun var forfatter og feminist og bodde i Bodø store deler av sitt liv. Født 1947 og døde i 2011.

En venn av henne har samlet ting hun har skrevet og også hvordan hun levde til en forestilling jeg overvar i går.

Heidi Ruud Ellingsen var henne på scenen i Bodø Domkirke.  En fantastisk forestilling med dialog og sang i 1 time.

Desverre fikk jeg ikke med meg store deler av teksten. Ordene forsvant i gjenklang fra kirkerommet. Når hun sang fungerte lyden, men dialogen var det verre med.

Jeg er målløs av hvordan hun fremførte tekstene uten manus. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

Tidligere på dagen fikk Sissel Bjugn sin egen park oppkalt etter seg.

Jeg vet at de fleste i Bodø og også jeg ikke vet mye om henne. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på henne og vil lese mer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg