Reiseblogg Dublin: dag 2

Jakten på frokost endte på spar. Eggerøre og kaffe. Det viste seg at puber åpner først klokka 12 her i byen. Min kjære var ikke happy med valget vårt og holdt seg til kaffe og en kake.
Vi dro byen rundt med buss. Ikke veldig bra siden det regnet og det var vanskelig å se ut. Også stor trafikk. Jeg selv var fornøyd. Jeg fanget pokémon og nye gymbadger. Vi stoppet på Guinness storehouse og tilbrakte noen timer der.
Etterpå fant vi oss en irsk restaurant for hadde enkel mat hvor vi spiste noe som lignet kjøttsuppe. Det smakte veldig godt. Etterpå slappet vi av på hotellet.
På kvelden hadde vi bestilt bord på Host Restaurant. En liten restaurant med et rykte på seg om god mat og service. Det stemte virkelig. Men da vi skulle ta taxi dit gikk ikke alt etter boka. Sjåføren viste ikke hvor det var. Vi viste han ruta på maps og han forsøkte å følge den. Vi havnet lengre og lengre vekk fra målet. Sjåføren kjørte på rødt og tilslutt mot enveiskjøring. Politiet dukket opp og vi slapp ut av taxien. Vi var da lengre fra målet enn da vi startet turen.. Vi nektet å betale og gikk derfra i regnet mot restauranten. Stoppet på en pub underveis og ankom etterhvert restauranten ganske våt. Der ble vi tatt godt hånd om. Vi spiste en meny på veldig mange retter og drakk rødvin til. Ikke den billigste maten, men vi var stapp mett og fornøyd da vi dro hjem med en taxi som visste hvor vi skulle.