Querini en tørrfiskopera

I går fikk jeg oppleve denne operaen basert på en sann historie fra Røst.

Et møte mellom forliste sjømenn fra Venezia og folket på Røst i 1431.

De som spiller nordmenn synger på norsk og de fra Venezia på italiensk.

Flott musikk av Henning Sommerro og flinke solister.

Selv om jeg fikk lite med meg når det gjelder ord skjønnte jeg likevel handlingen og hvilke følelser som var i sving.

Det ble brukt ordentlig tørrfisk på scenen og den “gode” tørrfisklukta spredte seg ut i salen som var helt utsolgt.

Nå skal de reise til Venezia for å spille operaen der.

Jeg ønsker dem lykke til og gratulerer Hildegunn Pettersen for hennes jobb med å løfte operaen ut i verden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg