My heritage. Mitt slektstre

Jeg klikket meg inn på my heritage for flere år siden for å se hva det innebar. Jeg fant at det ble både dyrt og arbeidskrevende å fortsette. Likevel får jeg stadig nye beskjeder om treff mellom mitt slektstre og andres. Nu nettopp fikk jeg bilder av mine tippoldeforeldre som jeg har gode minner av. Karl og Johanna er foreldre av min morfar og bodde på nabogården i Reinvik. Vi brukte å få kandissukker når vi var på besøk. Oldefar husker jeg kun som sengeliggende, og han var den første døde personen jeg så. I hans begravelse husker jeg at vi var veldig mange som tok farvel med han der han lå i åpen kiste. Begge ble over 90 år og døde i 1959 og 1960. De hadde 11 barn. Oldefar bygde  båter (150 stk kjekser og opptil åttringer) i tillegg til å være gårdbruker og fisker. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg