Minner

I disse tider er det mange som får et ublidt møte med elg på veiene. Mange elg mister livet i møte med bil. Heldigvis gikk det greitt med elgen jeg møtte med bilen full av barn. Jeg kjørte bil til Bestemorenga med min datter og flere av hennes venninner. De var 8 år kan jeg tenke meg. Min datter skulle prøve å kjøre med ski på beina festet til den hunden vi den gang hadde. En guttebastard kalt Buster. De andre jentene gikk på langrennski. Det så helt ok ut da min datter dro avgårde etter Buster. De andre jentene kom tilbake ganske snart, mens vi måtte vente i flere timer før min datter kom tilbake. Hun var fornøyd med turen selv om den var lang. Buster ville ikke snu  snuten tilbake før sporet stoppet. Jeg begynte å bli skikkelig redd. Det var ganske mørkt da alle var klar til å kjøre hjem. Og jeg hadde knapt begynt å kjøre da en elg plutselig var i lufta foran bilen. Den brukte panseret på bilen som rampe for å komme seg i trygghet. Fotsporene av elgen hadde vi som minne så lenge vi hadde den bilen. Jeg tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd dersom vi hadde hatt mer fart. Vi ga beskjed om hva som hadde skjedd, men de fant ikke at noe hadde skjedd med elgen. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg