Min mobiltelefon ringte.

Sånn gikk det da mobilen ringte mens jeg spiste is.

Ei venninne ringte og samtalen tok sin tid. Heldigvis hadde jeg allerede spist mesteparten.

Det har vært en rolig søndag. Ingen kontorjobbing denne helga. Det har jeg selvfølgelig dårlig samvittighet for selv om jeg vet at det skal jeg ikke ha.

Jeg har unnskyldt med at jeg har hatt vondt i halsen og hostet ganske mye. Men min plagsomme gnom av en samvittighet sier at jeg ikke har vært syk nok til å skulke unna.

Da jeg fant ut at vi regnskapsførere kan søke om utsettelse på så mange skattemeldinger vi ønsker ut juni, ble jeg  plutselig så lat.

Og jeg tror det finnes et uttrykk som sier: Latskapen lenge leve. Sånn er det bare.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg