Mai 1994 Jenteløpet

28 mai 1994 løp jeg jenteløpet som Grete Waitz hadde vært pådriver for. Første året her i Bodø var i 1991. Jeg var med første året og i 1994 var det 4 gang for meg. Jeg tror vi løp 1mil i Bodøs gater. Dette året var min datter på 6 år med blant de 4500 som løp det året.

Jeg husker at det var veldig varmt den dagen. Vi ble dusjet med hageslanger på veien.

På slutten løp min datter fra meg.

Det var veldig tilfredsstillende å løpe i mål selv om tiden ikke var blant de beste.

Den gang var ikke løping så vanlig som idag og det var først på denne tiden at jenter begynte å løpe. I samlet flokk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg