Kulturnatt 2022

Dette bildet tok jeg mens jeg ventet på bussen hjem. Jeg har opplevd mye forskjellig dans, operasang og truffet masse folk. De fleste ukjente, men også mange kjenninger. Utrolig mange hadde tatt veien ned til sentrum. Spisestedene og pubber var overfylte.

Jeg og min datter startet med å spise ovnsbakt laks på Løvold kafeteria.

Min datter som er koreograf og pedagog for 3 forskjellige hip hop crew hadde det travelt med dem helt til klokka 21. Hun hadde satt sammen en dans på 7 minutter hvor alle 3 crewene var samlet. De hadde 3 opptredener på forskjellige steder.  Min datter var svært fornøyd med dem og med rette. De var imponerende flinke.

Jeg fikk også med meg litt korsang med vri. Sangerne var ikledd klær fra en butikk som selger klær fra tidligere tider.

Klokka 21 skulle Min datter forbedre seg til å danse sammen med RAA dansekompani.

Jeg gikk da til Piccadilly pub for et glass rødvin.  Der fikk jeg oppleve operasang av sangere som er i Bodø og øver på en operaforestilling som skal være på søndag.

Så ble det mer dans. Først til en herrebutikk som hadde etablert bar og musikkanlegg for denne kvelden. Der traff jeg flere kjente og stemningen var høy. Etterhvert som min datter sammen med 4 andre dansere. De leverte virkelig god dans alle 5.

I løpet av vel 1 time danset de 5 steder i sentrum på trange gulv med spise og drikkegjester som publikum.

Jeg filmet dem alle stedene og håper de er fornøyd med resultatet.

Etter siste dans ble det tid for mer rødvin før jeg tok bussen hjem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg