Kontroll av øynene unnagjort.

Dette er noen av brillene jeg fant i skuffer og skap.

Nå skal jeg kun ha lesebriller + 2,5.

Jeg valgte modellen som har runde glass.

Dersom jeg skulle brukt disse brillene og fått satt inn nye glass hadde det kostet meg 1.800.

Kjøper jeg samme brillene nye kostet det meg 1.100 ,-

Forstå det den som kan.

Øyelegen var veldig fornøyd med operasjonen. Jeg skal bruke øyedråper oftere i tiden fremover for å motvirke tørrhet på øynene.

Ny time om 3 mnd. Da skulle han finslipe linsene sa han. Høres rart ut synes jeg. Men det er han som er eksperten.

Jeg kunne se de aller minste bokstavene på langt hold. Og det var veldig få som klarte dette etter en stæroperasjon fikk jeg fortalt.

Det er lettere å kjenne på at det svir I øynene når jeg vet at alt egentlig er ok.

 

5 kommentarer
    1. Godt å få unnagjort slike kontroller og høre at alt er i orden.
      Brillepriser skjønner man ingenting av, det må jeg si.
      Man skulle tro det var billigere å få nye glass i briller man allerede har, men det er det som oftest ikke.
      Ha en fortsatt fin onsdag! 🙂

      1. Ja. Jeg donerte alle mine gamle briller til fattige land. Det sier de i hvertfall. Tanken er jo god.

    2. Veldig greit å vite at alt er ok med øynene, ja, men kjedelig at det skal svi. Jeg har briller som ligner på den nest nederste på bildet. De er av den aggressive typen. Har hatt dem i 10 – 15 år, men enda ikke klart å venne meg på dem.

      1. Jeg har byttet ofte og da med både + og – briller.
        + for briller når jeg hadde linser.
        Skulle gjerne visst hvor mye penger jeg har brukt til dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg