Konsert idag også.

Et nyskrevet verk av Frode Fjellheim. En blanding av norsk og samisk tekst.

130 lokale korsangere og et orkester på 10.

Jeg hadde ventet meg større kraft/høyere lyd fra koret.  Jeg er vant med korsang i Domkirka og jeg synes ikke Stormen konserthus passer helt.

Selve verket likte jeg veldig godt. Frode Fjellheim lager moderne musikk ispedd joik.

Jeg var litt sliten etter å ha vært frivillig for Bodø 2024 hele dagen. Tok en buss til sentrum klokka 9 og var ferdig hos dem 16.30.

Bodø 2024 inviterte alle som bor i våre 3 mottak. Tanken var å introdusere dem for noe av det som foregår i Biblioteket og konserthuset. Og også gi dem en dag fri fra mottaket. Det var mange barnefamilier og de så ut til å kose seg. Jeg tilbragte størsteparten av dagen sammen med en gutt på 4 år. Hans pappa var tolk og kunne konsentrere seg om jobben. Det er kjempelenge siden jeg passet et så lite barn. Gutten var veldig aktiv og jeg storkoste meg virkelig.

Noen av oss voksne var tilslutt på en spennende kunstutstilling på Noua.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg