Klippeøyene: en opera av Ole Olsen

Jeg er kjempeimponert. Det er skjelden jeg blir rørt på Operaforestillinger men denne rørte meg virkelig. Selv om operaen er skrevet for over 100 år siden føltes den riktig for vår tidsalder. Mye symbolikk som jeg kunne realitere til dagens Norge. Jeg skal ikke forklare hva jeg tenkte under forestillingen. Men musikken og teksten rørte meg dypt.

Jeg følte meg veldig heldig der jeg satt i salen med Arktisk Filharmoni, 6 operasolister og kor på scenen.

Fantastisk flinke solister.

Jeg skulle gjerne sett denne operaen dramatisert med storslått scenerigg og kostymer. Kanskje om noen år. Kanskje i 2024 når Bodø er kulturhovedstad.

Ole Olsen er født i Hammerfest.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg