Julebord

Snart klar for julebord med mine tidligere kollegaer. Som pensjonist har jeg vært så heldig å bli invitert år etter år. Her en liten episode fra fjorårets julebord. Da vi skulle hjem utpå natta ble jeg fulgt til en taxi siden min mann ikke var med på julebordet dette året. Vi følte oss sikker på at sjåføren fikk min adresse. Det er ganske langt å kjøre og siden jeg var trett og lettere animert duppet jeg av  i baksetet. Jeg våknet plutselig og oppdaget at sjåføren (En av våre nye landsmenn) hadde kjørt meg til Skivika som er motsatt vei av hjem. Sjåføren var lei seg og stoppet taxameteret slik at det ikke skulle bli veldig dyrt for meg å komme meg hjem. Jeg duppet av igjen, men sjekket av og til om han var på rett vei. Da vi endelig stoppet utenfor huset vårt fikk jeg ikke bankkortet til å funke. Enden var at jeg måtte vekke min mann som måtte ut og betale. Iår blir min mann med på julebordet og  jeg håper jeg slipper omveier for å komme meg hjem i natt. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg