Johannespasjonen. Svensk variant.

Jeg stilte som frivillig I Domkirka i kveld. Jobben min var å ønske publikum velkommen til konsert og dele ut program.

Veldig hyggelig jobb.

Etterpå kunne jeg sitte og høre på konserten.

Bodø Domkor var som vanlig gode. Denne konserten inneholder for lite korsang i mine ører. Hovedrollene: Jesus, Pilatus, en forteller og en sopranstemme i tillegg til koret.

Vi hadde den svenske teksten foran oss i programmet og kunne følge med.

Fra Getsemane via Golgata og korsfestelsen.

Kjent stoff med andre ord. Jeg ble overrasket over enkelte av de svenske ordene. Apostel heter lerjunge på svensk.

Ellers var det en fin stund I kirka.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg