Jeg gjorde det igjen.

Jeg leste ut boka jeg holdt på med i natt. Var ferdig klokka 5 i natt.

Jeg sovnet etterhvert og da jeg våknet nærmet klokka seg 12.  Jeg unnskylder meg med at det er søndag idag.

Hadde egentlig tenkt å jobbe noen timer på hjemmekontoret mitt, men tror jeg glemmer det. Med eget firma kan jeg heldigvis selv bestemme når jeg skal jobbe. Som alle skjønner har jeg et spesielt travelt halvår foran meg.

Mange årsoppgjør og skattemeldinger skal innleveres innenfor fristene. Nå har jeg jobbet hele livet innenfor dette yrket og har alltid overholdt fristene. Jeg regner med at dette gjelder for dette året også.

Muskelskaden jeg pådro meg går er blitt mye bedre. Det som kan bli et problem er dersom jeg blir syk, eller skadet. Jeg er tross alt 72 år.

Når jeg skriver tallet 72 føles det veldig gammelt. Det kan da ikke gjelde meg? Kanskje det vil føles bedre om jeg bytter om på tallene? 27 høres bra ut, men dette tallet passer ikke med det jeg ser i speilet. La meg si det slik: Det er ikke et tall som bestemmer hvordan jeg føler meg. Jeg er meg og jeg gleder meg over livet mitt og føler meg ganske så ung.

Jeg startet innlegget med å være misfornøyd med meg selv. Nå har jeg snudd og er istedet stolt og fornøyd med tilværelsen.

 

2 kommentarer
    1. Tall sier ingenting om hvordan man skal føle seg. Heller ikke hva speilet sier om alderen. Det er hvordan vi har det inni oss som bør være tellende. Og du, du ser forresten ung ut du da 🙂 Kanskje ikke 27…men ung nok i massevis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg