Gulating adventskalender: Luke 13

Myrkr Brown ale fra Dragur.

Et mørkt øl på årets mørkeste dag.

Både fordi 13 desember (Luciadagen) regnes for årets mørkeste dag og fordi myndighetene igjen finner det nødvendig å stenge ned mesteparten av vårt samfunn.

Nasjonale pålegg som skal gjelde i hver krik og krok i Norge.

Alt som er morro og som skal glede folk er fjernet.

Uteliv med musikk, dans og god drikke skal igjen være ulovlig.

Man skal treffe færrest mulig av våre venner.

Barna skal skjermes sier de og avlyser forestillinger som barn har øvd på hele høsten.

Her i Bodø skulle 1.300 små turnere ha sin juleoppvisning.

Unge ballettdansere skulke få opptre sammen med stort orkester med nøtteknekkeren.

Juletrefester og avslutninger blir avlyst for andre året på rad.

Jeg lider virkelig med barn og ungdommer.

Selv klarer jeg meg fint på tross av alle billettene til forestillinger jeg ikke har fått brukt.

Og myndighetene skylder på for liten kapasitet i helsevesenet.  Og kanskje blir det verre tror de.

Men bare kanskje. Jeg og mange andre synes det er feil å likestille hele Norge. Det er stor forskjell på hvordan smitten sprer seg i landet.

Og journalistene hauser opp myndighetene og hadde det vært opp til dem hadde vi hatt husarrest alle mann.

Jeg liker ikke ølet og og jeg liker ikke mørket og jeg liker ikke alle restriksjonene.

Og sist men ikke minst: Jeg hater covid-19.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg