Grå stær operasjon.

Jeg er veldig fornøyd. Endelig lettet tåkesynet og jeg kan se å skrive.

Selve operasjonen gikk veldig greitt. Først ble øynene koblet til en maskin som knuste linsene som var infisert av de gråe stærene.

Like etterpå var det øyelegen sin tur. Han fjernet de ødelagte linsene og satte inn nye. På høyre øye måtte han også korrigere for skjev hornhinne i tillegg til at jeg nå kun trenger å bruke svake lesebriller.

Øyelegen var veldig fornøyd med operasjonen.

Etter at bedøvelsen ikke virket lenger begynte det å svi skikkelig i øynene. Jeg så kun litt igjennom tåken foran øynene.

Min kjære skulle hente meg og jeg klarte å ringe han og be han komme.

Mens jeg sto og ventet på han ute i kulden husket jeg at han kanskje ikke visste hvor jeg var. Jeg ringte han flere ganger uten å få svar.

Tilslutt måtte jeg finne frem til bussen og ta den. Ikke verken enkelt eller behagelig.

Da jeg var nesten hjemme ringte han.  Han hadde selvfølgelig glemt å ta med seg telefonen da han kjørte for å hente meg.

Vel hjemme gikk jeg rett til sengs. Øynene  føltes som sviende sår og jeg så nesten ikke noe.

Jeg var redd jeg aldri skulle bli bra igjen. Etterhvert sovnet jeg og var kun våken for å dryppe øynene og ta noen piller jeg hadde fått hos legen.

Etter at jeg sto opp har synet blitt bedre og bedre. Det svir fremdeles men det går greitt.

Jeg er med andre ord kjempefornøyd med dagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg