Fra min barndom 5

Noe jeg husker veldig godt fra den første tiden i Bodø er at vi alle 4 barna fikk alle barnesykdommene det første året. Jeg tenker på mamma som nesten alltid hadde syke barn. Hun var selvfølgelig hjemmeværende, men likevel. Nå har vaksinering gjort slutt på de fleste barnesykdommene. Desverre er disse på vei tilbake fordi så mange har nektet å la sine barn ta vaksinene. Jeg husker når det kom sykepleiere inn i klasserommet og tok pirke’ av alle elevene. Jeg syntes det var veldig vondt og når vi fikk sprøyter besvimte jeg nesten. Men det var sikkert et viktig forebyggende arbeid som ble gjort. Og må man så må man. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg