Fra min barndom 4

Stedet jeg er født hadde kun 2 gårdsbruk. Foreldrene til min morfar hadde bodd på en tredje gård i nærheten, men denne var fraflyttet. Husker ikke helt, men tror at min morfar hadde over 10 søsken. En av brødrene hans og foreldrene hans bodde på nabogården da jeg ble født. 

Kun en elv skillte de to gårdene. På vinteren brukte det å gå skred i elva. Det var med hjertet i halsen at jeg passerte elva når jeg hadde vært på besøk. 

Etter at begge gårdene kun ble brukt som hytter kom det et virkelig stort skred. Nabogården ble totalt borte. Bolighuset, fjøs, naust og alle uthusene havnet ute på sjøen. På vår side av elva var vi heldigere. Vi mistet et stort naust og bolighuset ble fylt med leire nesten opp til bordhøyde i første etasje. 

Det var en guds lykke at dette ikke skjedde mens vi bodde der. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg