Fra min barndom 1

Jeg ble født i 1948. Hjemmefødsel langt fra nærmeste tettsted. Jeg fikk fortalt at de fant meg under en stein i ei elv like ved huset. Før i tiden fant de på mye rart for ikke å snakke om sex og fødsler. Jeg husker enkelte ting fra de første årene. Vi brukte lugger på vinteren og ofte kunne vi miste dem når vi lekte i snøen. Det var veldig kaldt å plutselig være i barføttene og da måtte man rope på mamma. Mange av mine tidligste minner er knyttet til kulde og det å fryse på hender og føtter. Kanskje dette har herdet meg slik at jeg sjelden eller aldri har vært syk. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg