Bodø som kulturhovedstad i 2024

Bodø og hele Nordnorge har mye å glede seg til når det gjelder kulturbegivenheter i årene fremover.

Jeg og min datter var tilstede på et arrangement på kaikanten i Bodø da vi fikk vite at Bodø skulle

bli Europeisk kulturhovedstad. Det var mange glade folk tilstede. Vi gratulerte hverandre med utnevnelsen.

Hadde vi fått vite dette i disse koronatider måtte vi stått minst en meter fra hverandre.

Allerede før søknaden var sendt inn fikk Bodø nei når det gjaldt pengestøtte fra hun som da var kulturminister.

Bodø sendte likevel inn søknaden og lyktes altså.  Nå har vår nye kulturminister vært på besøk.

Han hadde med seg 100 millioner i statsstøtte. Nå kan Bodø virkelig planlegge for den store begivenheten og

for årene etterpå. Jeg gleder meg allerede til året 2024. Bra vi har noen år til planlegging og bekjempelse

av koronaviruset og alt det fører med seg. Jeg håper at vi alle snart kan treffes som før, uten å møte stengte grenser.

3 kommentarer
      1. Du er hjertelig velkommen også før 2024. Det skjer vanligvis mye spennende på kulturfronten her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg