Bo og dø

Etter å ha bodd i Bodø siden I 1957 er det ganske rart at jeg ikke har tenkt over at navnet delt i to kan tolkes noe spesielt.

Lørdag deltok jeg på et arrangement i regi av Bodø 2024 (organisasjonen som jobber med kulturhovedstadprosjektet)

Frivilligheten skulle feires og organiseres.

Det er blitt stiftet et frivilligforum som en overbygning for alle frivillige i byen.

Bodø har veldig mange foreninger som jo stort sett består av frivillige.  Tanken er at alle disse skal kunne møtes og hjelpe hverandre i dette forumet.  Mange av foreningene består av folk som har innvandret fra land rundt i verden.

Det har ikke vært enkelt å bli kjent med hverandre og dette skal det nå bli en endring på.

Nå tilbake til overskriften.  Bo og dø.

Det er ikke nok å bare Bo og dø. Innimellom der skal vi leve. Og for å trives sammen i byen våres betyr de frivillige veldig mye.

Uten frivillige vil mange falle utenfor og større kulturelle arrangement ville ikke kunne blitt noe av. Selv deltar jeg som frivillig i flere festivaler og på konserter.

Jeg trives veldig godt med det og det samme vet jeg at andre frivillige også gjør.

Der ble en fantastisk dag sammen med min datter og veldig mange av byens frivillige.

Jeg skal gjøre mitt til å fylle ut leve-delen av livet her i byen våres.

Bo-leve-dø.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg