Båten er trygt plassert i naustet.

Det å ta opp båten gikk ikke helt som planlagt.

Første problem var at da min handyman skulle bytte ut et ødelagt støttehjul på båtvogna klarte han ikke å fjerne det ødelagte hjulet. Det var rustet fast. Vi måtte dermed ta opp båten på vogna uten å bruke det nyinnkjøpte dekket.

Neste problem kom da båten skulle tauet inn.

Min handyman klarte ikke å få båten helt frem på hengeren, men prøvde å dra den opp med bilen likevel.

Jeg skulle stå og se om alt gikk greitt. Det gjorde det ikke. Som dere ser på bildet ble båten for baktung.

Det viste seg at båten var full av vann som rant ut  etter at nula var fjernet.

Av respekt for min kjære tok jeg ikke flere bilder.

Men han klatret opp på vogna foran båten og prøvde å trekke den lenger frem. Det så skummelt ut. Han klarte å rikke litt på båten, men det gjaldt lite. Likevel prøvde han å trekke vogna litt lengre opp med bilen.

Jeg var livredd for at båten skulle tippe ut av vognen, men etter at vannet hadde rent ut flyttet  bilen den litt lengre opp. Fremdeles som på bildet.

På nytt klatret han opp og jeg hørte nesten at det knaket i musklene hans mens han veivet frem båten noen sentimeter.

Så fikk han en god idé.  Han flyttet kroken fra båten  etter å ha bundet den fast i vogna med et annet tau, og til kroken på bilen. Dermed veivet han  vogna med båten ned mot marka.

Jeg var redd for at bilen skulle bli skadet, men det gikk bra. Og da ble det enklere å veive båten fremover på vogna.

På grunn av det ødelagte støttehjulet sto båten veldig skjevt på vogna. Men min handyman ordnet dette ved hjelp av et lastebånd som brukes for å sikre last i hengere.

Nå gjensto det å rygge inn båten i naustet.

Jeg skulle dirigere siden det er umulig å se hvor han rygger når båten står på vogna.

Jeg er alldeles ikke den beste til å dirigere, men etter mange forsøk står nå båten trygt i naustet.

Vi brukte over 2 timer og det var en sliten mann som satte seg i bilen. Jeg foreslo at vi stoppet på Kobbelv vertshus for en matbit før vi kjørte hjem. Nå er hyttesesongen definitivt over.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg