Barneoppdragelse 2

Vi hadde en regel om at var man borte fra skolen fikk man ikke gå ut på ettermiddagen. Dette gjorde at våre barn svært sjelden ikke møtte på skolen. Jenta tok dette veldig bokstavelig. Jeg fikk høre fra en lærer at hun sa at hun ikke fikk lov til å være syk. Hun hadde kastet opp og tydelig vært syk, men nektet å dra hjem. Jeg hadde selvfølgelig ikke sagt dette, og jeg tror heller det var tanken på å ikke kunne være ute på kvelden som fikk henne til å nekte å gå hjem. 

Jeg måtte svært sjelden være hjemme med sykt barn. Jeg husker kun en gang. Guttene fikk røde hunder og det samme fikk jeg. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg