Barneoppdragelse 1

Da jeg oppdaget at jeg skulle ha en attpåklatt som 38-åring var det en ting jeg lovet meg selv: Jeg skulle aldri tvinge henne til å sove mot hennes vilje. Det klarte jeg å holde selv om mange var litt sjokkert. De første 3 månedene ble det lite søvn på natta og mye på dagen. Heldigvis snudde hun slik at dag ble dag og natt ble natt da vi var på ferietur på Grand Canaria. Hun var da 4 mnd. Da hun begynnte i barnehagen fikk hun lov til å sove noen timer der. Jeg jobbet full dag og hadde også langt å kjøre i kø for å nå før barnehagen stengte. Vanligvis kom hun først og ble hentet sist av alle. Hjemme fikk hun være oppe så lenge hun ønsket. Hun fikk en annen søvnrytme enn de fleste barn, men klarte seg veldig godt både på skolen og også med fritidsaktivitetene. Litt flaut når hun fortalte hvor lenge hun var oppe på kvelden. Jeg tror ikke alle barn nødvendigvis må legge seg tidlig for å fungere. Jeg trodde at barn måtte legge seg tidlig da mine 2 første var barn. Dette skapte mange lite hyggelige episoder. 

Jeg er sikker på at det er mange der ute om har samme problem som jeg hadde. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg