Arktisk Filharmoni: Beethovens 9.symfoni.

Nordland Musikkfestuke leverer.

Ca 150 på scenen og 350 publikum.

4 flotte solister og et kor som fikk oss til bruse av lykke i samarbeid med Arktisk Filharmoni og deres dirigent Christian Kluxen.

Denne symfonien var Beethovens siste og også beste. Sistesatsen når alle på scenen deltar er virkelig en ode til glede og store følelser.

Symfonien passer veldig godt til vår situasjon med covid-19.

Den ble komponert for 200 år siden og er altså like aktuell idag. Glede og sorg har det alltid vært i verden. Og vi vet heldigvis ikke hva som venter oss i fremtiden.

Under konserten tenkte jeg på dette og hvordan musikken formidlet forskjellige følelser og forhold i samfunnet.

Jeg er ikke musiker og kan kun tolke mine egne følelser i forhold til det jeg hører. Og jeg hadde en fantastisk stund som publikum.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg