Alle gode ting er tre.

Endelig fikk jeg tinglyst eiendommene med tilknytning til hyttene våre.

Første gangen jeg sendte inn det jeg trodde var tilstrekkelig for å tinglyses fikk jeg alt i retur.

Vi søsken måtte først be kommunen om å tinglyse ar det ikke forelå konsesjonsplikt på eiendommen.

Masse skjema måtte dermed fylles ut og sendes til Sørfold kommune. Det gjorde jeg og dermed var det å vente på at kommunen skulle gjøre sin jobb. Etter noen uker etterlyste jeg en handling fra dem.  Noen uker etterpå fikk jeg brev fra kommunen om at jobben var gjort.

Jeg sendte da inn til kartverket på nytt. Og fikk på nytt brevet i retur.

Det viste seg at kun ett av 10 skjema hadde blitt registrert I kommunen.

Jeg heiv meg på telefonen og måtte puste godt inn og ut før noen endelig tok telefonen.

På sentralbordet sa det at det var ingen på den avdelingen tilstede. Jeg klagde min nød og fikk henne til å finne noen andre som kunne hjelpe meg. Hun fant heldigvis en hyggelig mann som jeg kunne klage min nød til. Han beklaget det som hadde skjedd og han skulle hjelpe meg.

Noen timer senere ringte han meg opp og sa at nå var alle skjema registrert.

Ny innsendelse til kartverket og denne gang var de fornøyd.

Sørfold kommune har vi tidligere hatt problem med. Små kommuner har ikke alltid nok folk til å utføre kommunale oppgaver. Det hadde vært bedre for oss om kommunen hadde vært større.

Kommunesammenslåing når det gjelder små kommuner burde det vært mer av mener jeg.

 

Nedenfor står jeg på eiendommen som nå er tinglyst på oss 5 søsken.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg