1.mai

Jeg har aldri gått i 1. Mai tog eller 8 mars tog. Jeg har kjempet for kvinnebevegelsen på andre måter. Selv idag blir kvinneyrker dårligere betalt enn typisk mannsdominerte yrker. Da jeg begynte min yrkeskarriere var det mye større gap enn nå. Da jeg var i 20-årene jobbet jeg på kontoret med regnskap i en mekanisk bedrift. Jern og metall – foreningen til gutta i verkstedet var veldig godt organisert og hadde mye å si, mens vi på kontorene ikke ble hørt. Vi meldte oss inn i funksjonærforbundet og begynte å kjempe for at også vi skulle bli hørt. Jeg husker mange diskusjoner med ledelsen i den forbindelse, men noe fikk vi da etterhvert gjennomført. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg