Tante Anna og onkel Sigurd

Vi fikk en trist beskjed idag. Min tante Anna døde i går . Hun ble 80 år. Bildet er av henne og onkel Sigurd. Vi barna var veldig glad når vi fikk besøk av dem. Onkel reiste mye som ung og viste oss bilder og smalfilm fra turene sine i eksotiske land. Spesielt husker jeg en film fra Hawaii som viste nydelige unge jenter som danset med blomster i håret. Onkel Sigurd døde for mange år siden. Tante og onkel hadde en båt som het Reto. Navnet var Oter bak frem. De hadde tamme otere som kjæledyr. De første årene de var gift bodde de på gården til tantes foreldre. Jeg var så heldig å få feriere hos dem. Det jeg husker best var at vi fikk ri på hesten deres. Vi hadde hest hjemme også, men vi brukte ikke å ri på den. Nå har jeg bare en onkel igjen. Onkel Ole blir snart 90 år. Snart er jeg og mine søsken eldste generasjon. Det er rart å tenke på. Hvil i fred flotte tante Anna og takk for alle hyggelige minner. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg