Tanker her jeg sitter og venter etter 2.vaksine

Jeg tenker på hvor heldig jeg har vært i livet mitt.

Født rett etter krigen på en liten gård i Reinvik.

Stedet er enda vårt hytteparadis.

Hjemmeværende mamma. Pappa var fisker og vi var hele 5 søsken hvorav jeg var den eldste.

Etterhvert flyttet vi til Bodø slik at vi fikk gå på de skolene vi ønsket. Vi manglet aldri noe i oppveksten.

Enkelt å få jobb og for meg som jente fikk vi mer og mer likestilling.

Da tiden kom at vi ønsket å bygge vårt eget hus sto husbanken klar til å hjelpe oss.

Til alt overmål var det lønns og prisstopp det året vi bygde. Ingen overraskelser når det gjaldt prisøkninger.

Huset kom på ca 300.000 i byggekostnader. Vi flyttet inn i 1979 og bor der fremdeles.

3 flotte barn har jeg fått og alle bor her i Bodø.

Jeg føler at alt liksom har gått på skinner.

Og nå er vi blitt prioritert når det gjelder vaksiner. Snart kan vi leve som normalt igjen.

Jeg tenker at min generasjon har vært veldig heldig.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg