Nordnorsk jazzensemble + Moddi

Åpningskonserten til Bodø Jazz Open i storsalen i Stormen konserthus var virkelig en konsert jeg likte.

Masse musikere med Moddi som solist og tekstskriver til dette verket kalt vippepunktet.

Orkesteret ble stiftet for ikke lenge siden og dette er første verket som er skrevet spesielt for dem. Verket er komponert av Jakop Hauan Janssønn.

Nedenfor kan dere lese mer om verket og musikerne.

Musikken ble fremhevet av kunstnerisk film som ble vist på storskjerm bak musikerne.

Opprørt hav, fjell, fugler, dansende hender og fargesprakende bilder m.v.

Jeg klarer ikke å skildre hvor mektig jeg følte musikken og tekstene var.

Jeg håper å høre mer fra dem i fremtiden.

Og jeg er glad for at Nordnorge har fått sitt eget jazzensemble.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg