Mormyra leverer i år også.

Andre tur opp til mormyra iår og denne gangen fant jeg modne bær.

Mormyra har fått navnet etter min bestemor Anna. Da hun ble dårlig til beins i høy alder ble denne myra gitt til henne.  Ingen andre skulle plukke bær der. Hun ble nesten hundre år. De siste årene klarte hun naturligvis ikke å plukke selv og vi yngre måtte plukke til henne.

Da hun døde var det mamma som overtok myra og også for henne måtte vi plukke de siste årene. Hun ble nesten 101 år. Nå er det jeg som er eldst i familien. Jeg klarer fint å finne bær hvorsomhelst enda og trenger ikke noen egen mye enda.

Myra er også spesiell på den måten at det er her de første bærene   blir moden. Det er ingen vits å lete etter multer annet sted før bærene er moden her.

Og idag  fant jeg altså de første her. I neste uke er det mulig å finne modne bær også andre steder. Godt nytt for ivrige bærplukkere slik som meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg