Mimring fra min datters oppvekst. Lucia

Dette bildet er fra 2005. Det var min datter som fikk æren av å være Lucia dette året Bodø Domkirkes Ungdomskor har hatt en tradisjon med å fylle Bodø Domkirke med publikum grytidlig på Lucia dagen (klokka 7) Jeg tror første gang var i 1995. Det er fremdeles stor rift om plassene i kirka og de blir solgt på noen minutter. Selv var jeg med og arrangerte konsertene i flere år. Foreldrene var med og var vakter og ordnet med lys i mansjetter til publikum. Det var også mye arbeide med å rydde opp etter konsertene. I tillegg til den klokka 7 begynte de også å ha konsert klokka 9. Mange av koristene overnattet i kirka og alle spiste frokost før konserten. Også jeg overnattet et år. Det var mange lys som skulle tennes i kirka. Vi hadde kun levende lys tent under konsertene. Det var ikke alltid enkelt å få inn 800 publikum før konserten kunne begynne. Siden mange i publikum skulle på jobb etterpå var det viktig å starte presis. Alle som har vært tilstede på konsertene føler ro og adventstemning. De vil gjerne tilbake år etter år. Etter konsertene delte jentene ut lussekatter til sitt publikum. Hele dagen hadde de sangoppdrag. De var i glasshuset og på en videregående skole og tilslutt var det konsert i Bodø fengsel. Jeg vet ikke om det er slik enda. Da min datter reiste bort for å gå på skole var jeg med og hjalp til noen år. De siste årene har jeg ikke vært på disse konsertene, men jeg vil alltid huske dem med et smil. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg