Meg som konfirmant og gudmor i mai1964

Jeg følte meg veldig fin i kjolen mamma hadde sydd til meg. Og legg merke til skoene. De første jeg hadde med litt stiletthæl. De var ikke veldig gode å ha på. Bunad fikk jeg først da min eldste sønn ble konfirmert. Det var ikke vanlig med bunad til konfirmasjon den gang. En uke etter konfirmasjonsdagen var jeg fadder på min lillebror. Jeg hadde på meg de samme klærne. Jeg husket hvor stas det var å være midtpunkt i et selskap og også å få gaver. Jeg husker at jeg fikk smykke og en pudderdåse. Jeg fikk en transistorradio hos mamma og pappa. Den kunne jeg høre på Radio Luxembourg med. De sendte mye popmusikk. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg