Krigen kommer inn i stua til mamma via TV.

Mamma skjønner ikke vitsen med krig. Og det gjør ikke jeg heller.  Tenk om vi og Sverige skulle vært i krig og skutt på hverandre i gatene.

Og for hva spør mamma. Jeg har ikke prøvd å forklare henne hvorfor Russland har gått til krig. Hun har også mange spørsmål og jeg prøver å svare henne så godt jeg kan.

Nå skal de snakkes på grensen mellom Ukraina og Hviterussland.  Jeg tror dessverre ikke at de blir enig om noen våpenhvile.

Mamma har opplevd krig i Norge. Hun var  i begynnelsen av 20 årene dengang. Hun var heldig som bodde på gård og led ingen nød, men krigen av likevel nærværende i hverdagen.

 

4 kommentarer
    1. Håper så inderlig at dette tar slutt veldig snart, og at det ikke ender på en alt for fatal måte. Det som har vært denne uken har allerede vært langt over ille nok!

      Men jeg frykter at dette ikke tar slutt før Putin på en eller annen måte er “vippet” ut av spill..

      1. Vi kan bare håpe, men Norge som land kan gjøre mer. Dette i samarbeid med mange andre land. Måtte det bare få Putin til å gi seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg