Jeg sitter ved sengen og holder mamma i hånden.

Mamma puster så tungt og det er ikke noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne.

Jeg håper at hun skjønner at jeg er her.

Hun er ei sterk dame og kjemper enda for livet sitt. Heldigvis får hun smertebehandling her på Sølvsuper sykehjem. Det er godt å vite at hun slipper å ha det vondt.

Jeg lurer på hva hun tenker på her hun ligger.

I noen små øyeblikk har hun vært våken, men for det meste sover hun. Akkurat nå ser det ut som om hun strever ekstra med å puste, men ellers er kroppen hennes rolig.

Siste fase av livet er veldig forskjellig fra person til person. Pappa bare satte seg i en stol hjemme og døde. Mamma må kjempe i dagesvis. Det er vanskelig å vite hva som er best. Blir mamma I denne fasen forberedt på det som kommer etter døden tro?

Og hva skjer når døden er et faktum? Det er best å ikke vite tror jeg.

De synske snakker om å gå inn i lyset. Det høres så fint ut.

Kanskje, kanskje finnes det et liv etter døden. Men det får jeg ikke vite før jeg selv kommer dit.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Awww.. Fine ‘Mamma’n fra nord’.. Vi får jo inderlig håpe hun kommer seg igjen!
      Så fremt intet blir sagt, kan en jo ikke vite hva folk tenker i slike situasjoner. Men ut i fra det du forteller, så gis det et inntrykk av at det råder en ro over henne, slik at det blir nærliggende og anta at hun i det minste er fortrolig med det utkomme dette her måtte få, uansett hva det måtte bli. Ut i fra det som er fremkommet i hht nær døden-berettelser o.l, så skal en etter sigende komme nærmere en visshet i hht hvor det bærer, hvilket hypotesen sier er et utkomme av at det skilles ut noen temmelig ‘spitzy drugs’ i hjernen.. Dette er blitt et stadig mer interessant felt for seriøs vitenskap, og her later mange til å tro at denne hormon-coctailen er sterkt delaktig i å frisette bevisstheten fra kroppen.

    2. Ååå, det er veldig trist at noen vi er glade i skal forlate dette livet.❤️ Godt at du får være der sammen med henne, selv om det er tungt.❤️🌹

    3. Fint at du er der den siste tiden. Det gir en god trøst.
      For noen år siden var jeg på besøk hos min mor. Før jeg dro tilbake til Norge, ba jeg for henne mens jeg holdt hennes hender. Det var den siste gangen jeg så henne ansikt til ansikt. Jeg var veldig glad at jeg fikk avslutte med henne på den måten.
      Livet etter døden tror jeg på. Veien der er gjennom Jesus har jeg lært for han sa “Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.”Johannes 14:6
      Jeg ber for moren din og jeg sender varme tanker til deg.

      1. Takk for det. Hun fikk et langt og godt liv sammen med alle oss.
        Dersom du har rett får hun det godt også etter døden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg