Idag skal vi søsken treffe begravelsespresten

I kveld skal vi formidle til presten hvordan mamma sitt nesten 101 år har vært.

En lang reise å prate seg igjennom. Jeg vet ikke hvor lang tid presten har satt av til oss.

Nå har ikke mamma sitt liv bestått av veldig mange hendelser utenom familien.

I sin ungdom var hun tjenestejente og også kokk I Lofoten. Det var her hun ble sammen med pappa etter det jeg har forstått.

Ellers hadde de en liten gård og hun sammen med sin mamma drev gården alene mens pappa og bestefar drev fiske.

Samtalen i kveld tror jeg vil gi meg mye. Kanskje vet mine søsken om ting jeg ikke har fått med meg.

Bildet er fra i fjor sommer og altså hennes siste tur til Reinvik.

4 kommentarer
      1. Ja. Alle 5 pratet i munnen på hverandre. Jeg er spent på hva presten fikk ut av samtalen. Han virket fornøyd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg