Hjemmelaget blokkebærlikør.

I fjor høst blandet jeg 60% sprit med blokkebær og sukker.

Norgesglasset har stått i kjelleren på hytta siden da. Nå har vi silet likøren fra bæra.

Min svigerdatter og jeg har så smakt på likøren.

Den ble veldig god og enda bedre blir den etter ytterligere lagring.

Jeg bruker vanligvis blåbær istedet for blokkebær. Jeg tror denne ble bedre.

Bærene som er brukt tømmer jeg ut i elva. Dersom fugler eller dyr smaker på dem vil de bli ruset og det tar jeg ikke sjansen på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg