Godt nyttår med nyttårskonserten fra Wien.

I over 40 år har jeg fått med meg konserten fra Wien på 1 nyttårsdag.

Kun 1 år vet jeg at jeg gikk glipp av den. Vi var da på Filippinene nyttårshelgen.

Noen år har det vært vanskelig å stable meg på beina etter en hektisk nyttårsfeiring, men jeg har alltid klart det.

Det er disse konsertene som fikk meg til å like klassisk musikk.

Straussfamilien har komponert mye vakker musikk. Og jeg blir aldri lei av å høre musikken fremført med stort orkester. Salen hvor de holder konserten er veldig vakker og den er i tillegg pyntet med overdådige blomsterdekorasjoner.

Vi får også se dansere som danser på forskjellige steder i byen.

Wien er en vakker by som jeg aldri har vært i.

Jeg har kun vandret i gatene her ved hjelp av TV.

I år er det kun 1000 publikum i salen og alle har på seg munnbind. Men over 100 land sender konserten idag.

Jeg har tullet meg inn i et pledd i godstolen foran TV.

Det er klart vær og – 8 grader ute.

Godt nyttår fra meg til dere.

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg