Fra min barndom (Tannlege)

Da jeg var barn visste vi ikke om tannbørster og fluor. Jeg tror vi gikk i andre klasse da hele vår lille skole skulle til tannlegen. Vi ble alle fraktet med båt fra Mørsvik til Nordfold. Været var ikke på vår side så de fleste av oss ble sjøsyk. Vel framme hos tannlegen ble mange av tennene trukket. Jeg tror ikke at en eneste tann fikk være i fred. Bedøvelsen var massiv og hele ansiktet føltes oppblåst og skjevt. På turen tilbake var bølgene enda større og spylukta til å spy av. Ikke rart man ble redd tannlegen. Jeg har heldigvis fremdeles mine egne tenner. Men mye av dem består av amalgam. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg