Dagens gjøremål-liste er unnagjort.

Juledekorasjonene til ungene er ferdig for utlevering.  Soverom og kjøkken er ferdig vasket. Min jobb å ta ned alt som er i veien for han som vasker,  og også få alt på plass igjen.

Vi har også handlet de siste julegavene.

Jeg kjenner at det var riktig å skrive lista. Min kjære har skjønnt at alt vi har planlagt vil bli gjort. Det er ikke mange år siden alle rom måtte rundvaskes før lillejulaften og juletreet skulle pyntes. Det var egentlig greitt å vite at hele huset var rengjort før julefreden senket seg.

Jeg husker at vi ble skikkelig sliten etterhvert.

Vi hadde en familietradisjon at vi alle søsken med familier var hos mamma og pappa og spiste feitlefse (møsbrømlefse) på lillejulaften.

En jul var vi så opptatt med å vaske at vi glemte hele måltidet. Vi måtte etterlyses utpå kvelden.

Jeg er glad for at vi har et enklere forhold til husvask idag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg