Arktisk Filharmoni: Beethovens symfoni 1&3

Konserten varte i 2 timer i tillegg til en pause.

Første time var helt grei. Jeg slappet av og lot tankene fly. Godt å sitte I salen med mobilen på flymodus og et glass rødvin i hånden.

Andre time spillte orkesteret musikk som virkelig fenget meg. Musikken fikk frem forskjellige følelser underveis. Litt rart å kalle det variert musikk når det egentlig er samme musikkstykke. Men merkelig nok føltes det slik.

Rolige partier som plutselig raste avsted. Taktskifter som røsket tak i følelsene mine.

Jeg kunne også se at musikerne også følte mye mens de spillte.

Dirigenten imponerte meg. Han dirigerte på en følsom måte. Nesten som en danser.

En veldig god konsertopplevelse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg