Nå er mamma gravlagt.

Da vi kom til kirkegården hadde mamma sitt navn allerede kommet på gravsteinen.

Det ble en verdig og flott gudstjeneste for alle dem som var i kirka.

Noen tårer ble det, men alle de vakre blomstene og sangene lindret smertene.

Ett av barnebarna og 2 små oldebarn sang en sang til ære for bestemor/oldemor.

En innleid solist sang O store Gud og Amazing Grace.

Og talen presten holdt der han sammenfattet det vi fortalte han om mamma ble veldig bra.

Han snublet bare en gang da han skulle fortelle om at mamma hadde snekret mye på hytta de bygde for at jeg og min kjære skulle kunne overta hovedhuset i vårt hytteparadis.

Han sa istedet mitt navn og at jeg nesten alene hadde restaurert vår hytte.

Jeg fikk mange blikk fra de rundt meg. Alle visste at det ikke stemte og tok det humoristisk.

Etterpå var det minnestund med god mat og kaker.

En minneverdig dag for oss alle.

 

6 kommentarer
    1. Åå, kondolerer. Er mamman din sitt liv over, har sett du har presentert henne her inne. Hun så så vital ut. Kjente jeg ble lei meg, noe som kanskje høres rart ut… Men har også sikkert noe å gjøre med at faren min døde i fjor. Det er slik livet er, det har et punktum. Både høres ut og ser ut som en fin begravelse. Klem<3

    2. Så flotte blomster på kisten og nydelig sten som allerde er i orden. Det var raskt – synes det pleier å ta månedsvis jeg!
      Gode tanker videre ❤️

    3. Godt at det ble en minneverdig og fin begravelse, selv om det er trist. Nydelige blomster.🌸Fint å være samlet som familie på slike dager. Stor klem til deg.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg