Ikke så morsomme tilbakeblikk. 3

Bildet har jeg tatt av min venstre fot. Nå er arret nesten borte blant alle rynkene. Jeg skal fortelle om da jeg fikk arret. Det var faktisk en arbeidsulykke. Det skjedde på midten av 80-tallet. Det nærmet seg jul og juletreet skulle settes i juletrefoten. Den gang hadde vi ordentlige juletrær. Han som skulle sette treet i juletrefoten brukte en øks for å hogge det til. Øksa la ha fra seg på gulvet. Jeg skulle kopiere noe og var ikke oppmerksom på øksa. Jeg trådte på skaftet med høyrefoten og hogde meg i venstre. Jeg kikket ned på foten og holdt på å besvime av alt blodet. Mine kollegaer kom til. En av dem tok av seg slipset og brukte det som forbinding for å stoppe blodstrømmen. (Det slipset fikk han aldri tilbake) Sjefen selv bar meg ned til sin privatbil og kjørte meg til sykehuset. Jeg fikk sydd noen sting. Heldigvis hadde ikke øksa gjort noen skade på bevegeligheten, men arret har alltid minnet meg om uhellet. Nå som det kun brukes plastjuletrær er det lite sannsynlig med slike arbeidsulykker. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg