Bunaden er tatt frem.

Søndag skal mitt barnebarn døpes. Da må bunaden frem fra skapet.

Sølvet må pusses og skjorta strykes.

Nå er jobben gjort. Alt er klart til dåpsfesten.

Jeg har også tatt hånd over bunadskjorta til min datter. Samtidig kunne jeg mimre om alle gangene jeg har strøket den. Min datter var i mange år sanger i Bodø Domkirkes ungdomskor. De hadde bunad som sitt korantrekk. De sang ikke bare i Bodøområdet, men reiste også rundt I verden med bunaden i bagasjen. Den mest spesielle turen gikk til Sør-Afrika. Jeg var så heldig å være reiseleder på turen og det var ikke bare min datters skjorte som måtte strykes.

Etter at hun sluttet i koret har bunaden hennes vært lite i bruk, men nå trengte den litt ekstra omsorg av meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg